Parlar de Brompton és parlar d’una de les millors bicicletes urbanes plegables de la història. El seu disseny innovador, la seva polivalència, manejabilitat i adaptació a la vida urbana la converteixen en un element indispensable per al ciclista urbà que no vol dependre de vehicles de motor però no pot portar una bici convencional per problemes d’espai o la inseguretat de no trobar-la on l’ha deixat.

A la vegada, parlar de Brompton, és parlar d’un producte exclusiu, car, i només a l’abast dels més afortunats. La seva exclusivitat no acaba al seu preu de compra nou sinó que també es fa difícil aconseguir una a bon preu al mercat de segona mà, ja que l’oferta no és massa gran. Sembla que els usuaris de Brompton no volen desfer-se d’elles, el que suggereix que compleixen a la perfecció les seves funcions i la seva vida útil és ben llarga.

Però encara podríem seguir insistint en què són bicicletes excessivament cares dins de la seva gama de productes i totalment fora del preu de la competència. Per avaluar si això és cert, hem de tenir en compte certs aspectes.

¿Por què val la pena comprar una Brompton?

La producció de Brompton no es fabrica a Àsia, sinó a la seva fabrica a l’Oest de Londres. El seu disseny, original de 1975, va ser idea del londinenc Andrew Ritchie. Atenció, que no diem producció en massa ni en sèrie, sinó producció a seques, ja que cada Brompton es construeix amb una descomunal càrrega manual a les seves instal·lacions londinencs per mecànics i enginyers qualificats i entrenats per la mateixa marca a causa de l’especilització dels seus productes.

Cada Brompton pot ser personalitzada per l’usuari. Inclou desenes d’especificacions i extres, pel que la fàbrica és capaç de fer una Brompton diferent per cada client. Òbviament, això té un impacte en els costos generals de producció.

La vida útil d’una Brompton és, potencialment, molt llarga, superant de llarg a la vida útil dels seus rivals del sector. Si dividim el cost d’una Brompton entre els anys de vida útil i comparem aquesta ràtio amb la competència, veurem com les bicicletes urbanes d’un rang inferior de preu es tornen pàl·lides davant la nostra amiga “cockney”.

Si traiem els comptes versus el cost per transport alternatiu, sigui transport públic o privat, de nou, la ràtio es fa terriblement favorable a Brompton. I això si únicament fem la comparació per un any i no per tota la vida útil d’una Brompton.

Llavors, ¿és recomanable una Brompton?

Com pots veure, la decisió de compra d’una Brompton té també d’inversió, amortització d’equips i de costos d’oportunitat. No és casualitat que els executius financers de la City londinenc no utilitzin metro sinó una Brompton.

por que comprar una brompton